مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: بناست ۱۱۰ اتوبوس‌ برقی براساس تفاهمی که داشتیم و مبلغی که به طرف چینی واریز کردیم اوایل آبان ماه وارد تهران شود.

اتوبوس برقی چین

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علیزاده با بیان اینکه این تعداد اتوبوس به‌زودی در بندرعباس بارگیری می‌شود و با حل مسائل اداری وارد تهران خواهند شد، گفت: اتوبوس‌های جدید ۱۲ متری هستند و اولویت به کارگیری از آنها خطوط برقی قدیمی یعنی میدان شهدا و امام حسین(ع) است. بخشی هم به میدان بهارستان برده می‌شود. طبق برنامه ریزی این اتوبوس‌های برقی در مرکز شهر مسافرگیری می‌کنند تا بتوانیم میزان آلودگی هوا را بکاهیم.

علیزاده با بیان اینکه ۲۵۰۰ اتوبوس مورد تفاهم با چینی‌ها نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد، گفت: در ابتدا و با ورود این ۱۱۰ اتوبوس سد ورود اتوبوس‌های جدید را خواهیم شکست.

مدتی قبلی محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اظهار کرد: در ابتدای دوره ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس شاغل در خط داشتیم و امروز این عدد به به بالغ بر ۲۳۰۰ دستگاه رسیده است. قرارداد ‌۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با سازنده داخلی نیز بسته شده که این جدا از خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس چینی است.

بیشتر بخوانید: ۹۰ دستگاه اتوبوس برقی جدید در مسیر تهران

کد خبر 888824
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha